Call Of Duty Warzone Mobile 4.0 Güncellemesi ile eskiye dair hataları, ve optimizasyon gibi bir çok sorunları geride bırakmayı hedefliyor. 2024 yılının 1 çeyreğinde piyasaya sürülen Call Of Duty Warzone Mobile bir çok kullanıcıyı hayal kırıklığı içerisinde bıraktı. Call Of Duty Mobile gibi çıkış yapması beklenen oyun bir anda yerlebir oldu.
Call Of Duty Warzone Mobile Yapımcıları Sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi için bir çok güncelleme yayınlasa da her güncellemede farklı cihazlar için sorunlar çıkmaya devam etti.
Call Of Duty Warzone Mobile 4.0 Güncellemesi ile radikal kararlar aldı, Call Of Duty Warzone Mobile 4.0 Mobile güncellemesi ile bir çok cihaz oyunu desteklemediği için saf dışı kaldı ve Sadece Orta seviye cihazların bir kısmı ve ayrıca Amiral gemisi sıfatını taşıyan cihazlar Call Of Duty Warzone Mobile 4.0 sürümünü cihazlarına yükleyebilecek..
Bu güncellemenin amacı WZM minimum cihaz teknik özelliklerinin gelecekteki güncellemeler için yükseltilmesi ve Call of Duty® Serisi ile entegrasyonun sağlanarak yüksek performans standartları bakımından sınıfının en iyi oyun deneyimini sunması için artırılması için yapılmaktadır..
Lafı uzatmadan asıl konumuza gelelim. Oyun güncellemesi ile Türkçe dil desteğini şu anda oyunda bulunmamaktadır. Hal böyle olunca Grafik Ayarlarının ne anlama geldiğini ve En iyi optimizasyon nasıl elde edilir hep birlikte İngilizce Terimlerin Türkçe karşılığı anlamaya çalışacağız.
GRAPHICS PREST; (GRAFİK ÖNAYARI) : Performansı veya görsel kaliteyi optimize etmek için grafik ayarlarını ayarlamanıza izin verir. Bu şeçenekte bulacağınız ve “Düşük”, “Orta”, “Yüksek” veya “Ultra” grafik ön ayarları seçebilirsiniz. Bu ön ayarlar, çözünürlük, doku kalitesi, gölge ayrıntısı ve daha fazlası gibi çeşitli grafik parametrelerini ayarlar. Cihazın performansına göre ön ayar seçmeniz daha mantıklıdır. Fakat biz ön ayar kullanmayacağız ve MANUEL olarak kendimiz seçeceğiz.
VISUAL QUALITY:(Görsel Kalite) : “Görsel kaliteli”, Oyun içi grafiklerinin ne kadar kaliteli olacağını belirleyeceğimiz ayar.
FPS TARGET; (FPS SEÇENEĞİ): Oyun sırasında oyunun saniyede oluşturduğu kare sayısının sınırını seçeceğimiz kısım, FPS değeri ne kadar yüksek ise oyun akıcılığı o kadar iyi ve kaliteli olur FPS ne kadar üşükse oyun Akıcılığı bir okadar yavaş olur.
RESOLUTION; (ÇÖZÜNÜRLÜK) Oyun içi görsellerin ne kadar detaylı ve keskin görünmesini sağlanan ayar, Daha yüksek çözünürlük, daha fazla piksel anlamına gelir ve bu da daha net, daha ayrıntılı ve daha büyük bir görüntü elde etmiş oluruz.
UPSCALING QUALITY: Upscaling kalitesi, düşük çözünürlüklü bir görüntünün daha yüksek bir çözünürlüğe yükseltilmesi sırasında elde edilen görüntünün ne kadar doğal ve keskin olduğu anlamına gelir. Bu işlem, eski medyayı güncellemek, düşük çözünürlüklü içerikleri büyütmek ve VR/AR uygulamalarında daha gerçekçi deneyimler sunmak gibi birçok alanda kullanılır.
SHADOW QUALITY; Türkçe karşılığıyla Gölge Kalitesi, bir oyunda nesnelerin oluşturduğu gölgelerin ne kadar gerçekçi ve detaylı göründüğünü belirleyen bir grafik ayarını ifade eder.
BLOOM( IŞILTI) Bloom, oyunlarda sıkça kullanılan ve özellikle ışık kaynaklarının etrafında bir parıltı veya halo etkisi yaratan bir grafik efekttir. Bu efekt, gerçek dünyadaki kameraların parlak ışık kaynaklarına bakıldığında ortaya çıkardığı bir yan etkiyi taklit eder.
ANTI-ALISING ; (Türkçe karşılığı: Kenar yumuşatma), Oyun içi görsellerin keskin kenarları yumuşatarak daha gerçekçi ve hoş bir görünüm elde etmeği amaçlar.
STREAMING OVER MOBİLE DATA (Mobil Veri Üzerinden Akış) Oyun içi yeni bir içerilik gediğinde mobil cihazınız (telefon, tablet vb.) üzerinden Operatör hattınızın internet bağlantınızı kullanarak indirmenize izin vermenizi istenilen ayarlar.
FIELD OF VIEW; (Görüş Alanı) Oyun içi karakter kamerasının veya bir oyuncunun gözünden bakıldığında görülebilen alanın genişliğidir.
Grafik ayarlarındaki Seçeneklerin ne anlama geldiğini öğrendiksek artık Grafik Ayarlarana Başlayalım…
Call Of Duty Warzone Mobile İdeal Grafik Ayarları
İlk Öncelikle ; GRAPHICS PREST; Seçeneğindeki “CUSTOM” Seçeneğini seçelim bu bizim kendi ayarlarımızı yapacağımıza izin veren bir seçenektir.
İkinci seçeneğimiz ise “VISUAL QULITY” Seçeneği Yani görsel kalite ; Burada Oyun içi görsellerin ne kadar iyi görünmesini istediğiniz kısımdır. Bu Ayarı “MEDIUM” Seçeneğinde bırakmanız hem cihazınızın pil ömrünü hemde cihazınızın geç ısınmasını sağlayacaktır. Burada “HIGH” Seçeneğini seçmeniz görsel kaliteyi artırmış olsada, Uzun kullanımda Cihaz ısındığı için Performansı kısacağından Cihazınızda kasmalar meydana getircektir. En iyi seçenek Burada “MEDIUM” Seçeneğidir. Buradaki amaç daha geç ısınma daha keyifli oyun elde etmeyi amaçlamaktır.
FPS TARGET; Oyun sırasında oyunun saniyede oluşturduğu kare sayısının sınırını seçeceği ; FPS değeri oyun içi ne kadar yüksek ise Oyundan aldığınız zevk daha fazla olacaktır. Oyun daha akıcı bir görünüme sahip olacaktır. Bu Seçenek Bende “UN-CAPPED” Yani “Sınırsız” Seçili her hangi bir kısıtlama koymuyorum. Eğer cihazınız Orta Seviye bir cihaz ise “60 FPS’ de” Tutmanız sizin için daha iyi olacaktır. Sınırsız Seçeneği Cihazınızı çabuk ısındıracak ve oyun içi donmalar yaşamanıza neden olacaktır. Eğer cihazınız Snapdragon 8 gen 2 ve üzeri ayrıca Apple M2 ve üzeri ise Bu Seçeneği “UN-CAPPED” Yani sınırsız yapmanız yeterli olacaktır. Aynı şekilde cihazınızın aşırı ısınma durumuna göre bu seçeneği “HIGH” seçeneğini seçmenizde sizin için akıcı bir oyun deneyiminizin kesilmemesini sağlayacaktır.
RESOLUTION; Oyun içi görsellerin çözünürlük derecesini seçeceğiniz ayarlar kısımıdır. Çözünürlüğü yüksek tutmak oyun içi grafiklerin detaylı ve keskin görünmesini sağlar. Eğer orta seviye bir cihaz kullanıyorsanız Bu ayarlı “LOW” Yani Düşük de tutmanız oyun ayıcılığını bozmamakla birlikte daha kalıcı bir oyun deneyimini elde etmiş olacaksınız. Eğer cihazınız Snapdragon 8 gen 2 ve üzeri ayrıca Apple M2 ve üzeri ise Bu Seçeneği “MEDIUM“ Yani Orta seviyede bırakmanız yeterli olacaktır.
UPSCALING QUALITY: düşük çözünürlüklü bir görüntünün daha yüksek bir çözünürlüğe yükseltilmesi sırasında elde edilen görüntünün ne kadar doğal ve keskin olduğu anlamına gelir. Size şu şekilde özetleyebilirim ; Yerde küçük bir obje var ve bu görüntünün çözünürlüğü kötü görünüyor, işte bu gibi küçük objelerin daha keskin daha iyi görünmesini sağlamayı amaçlar. Eğer bu özellik sizler için önemli değil ise ve Orta seviye bir cihaz kullanıyorsanız “LOW” Seçeneğinde kalması sizin için daha akıcı bir oyun deneyimi sağlayacaktır. Eğer cihazınız Snapdragon 8 gen 2 ve üzeri ayrıca Apple M2 ve üzeri ise Bu Seçeneği “HIGH“ Yani Yüksekte olmasının sakıncası yoktur. Cihazın doğrudan performansına etki etmez fakat daha bir akıcı oyun için Cihazınız ne kadar yüksek donanıma sahipte olsa “LOW” seçeneğini seçmeniz sizler için daha iyi bir oyun deneyimi sunacaktır. Bu seçenekteki kararı size bırakıyrorum.
SHADOW QUALITY ; Gölge Kalitesi, bir oyunda nesnelerin oluşturduğu gölgelerin ne kadar gerçekçi ve detaylı göründüğünü belirleyen bir grafik ayarını ifade eder. Aşağıdaki görseldeki gibi ilk Görsel “HIGH” ikinci Görsel ise “LOW” Bu ayarı “LOW” Seçeneğinde bırakmak cihazın daha geç ısınmasını ve pil tüketiminin daha geç azalmasını sağlar. Oyunda daha keskin gölgeler etmemizin bir espirisi yok.
BLOOM ; Oyun içi ışık kaynaklarının etrafında bir parıltı veya halo etkisi yaratan bir grafik efekttir. Bunun Kapalı kalması hem oyun içi size avantaj sağlayacak, Cihaz geç ısınacak ve, Pil tüketimi geç düşecektir. Bu seçeneği Aşağıdaki görsel ile daha iyi açıkladığımı düşünüyorum. “BLOOM” Seçeneğinin “KAPALI” Konumda olacaktır.
ANTI-ALISING ; Yani Kenar Yumuşaklığı; Oyun içi grafiklerin daha net ve daha keskin daha düz görünümünü sağlar. ANTI-ALISING “AÇIK” konumda kalacak, Açık konumda kalmasının sebebi oyunun görsel kalitesini ve göz tokluğumuzu sağlamaktır. Kapalı Konumda kaldığında Daha pürüzlü, daha bulanık, daha çiğ görüntü bizim oyundan zevke gölge düşürüecektir. Aşağıdaki görüntü Açık kalmasının gerektiğini gösteren bir görüntü.
STREAMING OVER MOBİLE DATA; Eğer OPERATÖR İnterneti ile oyun oynuyorsanız ve İnternet Limitiniz Kısıtlı İse Bu seçeneği “NO” Olarak İşaretleyiniz. Oyun içi indirimini sadece Wi-Fi Ağı ile sağlayınız.
FIELD OF VIEW; Daha öncede bahsettiğim gibi Oyun içi karakter kamerasının veya bir oyuncunun gözünden bakıldığında görülebilen alanın genişliğidir. Bu seçeneği MAX Seviyesine yani 120 FOV getirmeniz oyundahi görselleri daha fazla alana sığdırmanıza olanak tanıyacaktır. Bu Ayar ” 120 FOV “da kalmaldır. Aşağıdaki görseli dikkatli bir şekilde incelediğiniz.
Tüm ideal grafik ayarlarını sizler için derledim ; Farklı oyunlardan aldığım görseller için üzgünüm çünkü Call Of Duty Warzone Mobile 4.0 Sürümü ile Alıştırma modu kapalı olduğu için Call Of Duty Warzone Mobile içi görselleri yakalamak bir hayli zorlaşıyor.
Eğer bu ayarlar işe yaramadıysa ideal ayarlarınızı bizler için paylaşır mısınız ?